Prezentul proiect va asigura cadrul legal pentru ca, începând cu grupa mică din învățământul preșcolar, educația specială să se realizeze în baza unui sistem de sprijin pe cinci niveluri, în funcție de gradul de nevoi speciale, dizabilități, tulburări de învățare etc.
În învățământul ante-preșcolar, educația specială se va organiza sub forma grupelor de intervenție timpurie, pentru copiii cu dizabilități senzoriale multiple, asigurându-se terapii specifice de recuperare și compensare, servicii specializate de asistență socială, medicale, psihologice, consiliere, audiometrie, ortofonie, corelate și potrivite nevoilor educaționale specifice.
Centrul Național pentru Educație Incluzivă va forma cadre didactice din învățământul de masă în vederea dobândirii competențelor specifice activităților didactice realizate pentru copiii cu cerințe educaționale speciale.
Pentru nivelurile 1-2 se va asigura o finanțare majorată cu 75% față de costul standard / ante-preșcolar / preșcolar / elev, iar pentru nivelurile 3-4 se va asigura o finanțare majorată cu 100%.